Du som är privatperson har 30 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka hela, rena, oanvända och oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, kan returen nekas. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall öppna förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.
Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar (förädlade produkter såsom kläder med klubb- namn- och nummertryck) eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits (t.ex tandskydd). Samt basketställningar.
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om varan är skadad under transport måste du kontakta oss inom 7 dagar från att du tog emot paketet.
Reklamation måste göras inom skälig tid efter att du upptäckte felet.
OBS! Vill du göra ett byte, vänligen gör en ny beställning i webshopen!
Lägg följesedeln/orderbekräftelsen i paketet och packa varan noggrant så att varken vara eller varans originalförpackning skadas. Varan skall returneras i ursprungligt skick och i sin originalförpackning.
Klistra på den förbetalda returetiketten på paketet. Glöm ej att ta bort, alternativt täcka över den ursprungliga leveransetiketten. Om du inte använder den förbetalda returetiketten är du själv ansvarig för försändelsen.
OBS! Sätt EJ returetikett eller tejp direkt på varans originalförpackning!
Lämna paketet hos vald returtransportör. Du debiteras returfraktkostnaden genom att återbetalningsbeloppet minskas med 79 SEK. Reklamationer är kostnadsfria.